پرش لینک ها

لابیاپلاستی برای چه کسانی توصیه می شود؟

طبق نظر پزشکان زیبایی لابیاپلاستی جراحی زیبایی است که باعث زیبا تر شدن و کوچک شدن واژن می شود اکثر خانما با لابیا غیر قرینه متولد می شوند بعضی نیز بعد از زایمان طبیعی دچار این مشکل می شوند اکثر بانوان به خاطر زیبا کردن دستگاه تناسلی و اعتماد به نفس بیشتر در رابطه زناشویی این عمل را انجام می دهند. همیشه این سوال مطرح می شود که لابیاپلاستی برای چه کسانی توصیه می شود؟ آیا من کاندید مناسبی برای لابیاپلاستی هستم؟ به طور کلی ما در این مطلب به بیان نکات بسیار مهمی در خصوص لابیاپلاستی می پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

لابیاپلاستی چیست؟

قبل از پرداختن به این پرسش که ” آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی هستید یا خیر ” مهم است که بدانید جراحی لابیاپلاستی چیست. این جراحی را می توان روی لب های کوچک، لب های بزرگ یا هر دو لب آلت تناسلی زنانه انجام داد. ترجیح بسیاری از زنان این است که جراحی لابیاپلاستی را همزمان با عمل جراحی واژینوپلاستی انجام دهند. به طور کلی لابیاپلاستی به تغییر ظاهر لابیا اشاره دارد. این جراحی معمولا شامل کوچک کردن لابیا مینور (لابیای داخلی) و لابیا ماژور (لابیاهای بیرونی) است.

لابیاپلاستی برای چه کسانی توصیه می شود؟

لابیاپلاستی برای کسانی انجام می شود که بیماری های مادرزادی دارند، کسانی که ناراحتی و درد را در لابیاهای خود تجربه می کنند یا می خواهند ظاهر اندام تناسلی خود را تغییر دهند زیرا اندام تناسلی آن ها ظاهر طبیعی ندارد. اگر به دلیل طول لابیای خود احساس ناراحتی و نارضایتی می کنید و لابیای شما ظاهری چروکیده دارد، شما احتمالا کاندیدای خوبی برای این جراحی می باشید.

عوامل دیگری که شما را به کاندیدی مناسب برای لابیاپلاستی تبدیل می کنند، شامل موارد زیر هستند:

  • خانوم های که وقتی لباس زیر تنگ می پوشند باعث تحریکات مزمن لابیا می شوند.
  • جراحی باعث زیبا شدن و کوچک شدن لابیا می شود و همچنین اعتماد به نفس خانوم ها را افزایش می دهد.
  • خانوم هایی که لابیاهای بزرگ و تحریک پذیر دارند بهبود می یابند.
  • کسانی که  احساس ناراحتی در لب ها می کنند و از نامتقارن بودن آن رنج می برند.
  • برخی برای زیبا شدن اندام تناسلی  اقدام به این عمل می کنند.
  • کسانی ورزش سنگین انجام می دهند ودچار درد در این ناحیه می شوند.
  • بانوانی که در اثر زایمان دچار پارگی در لابیاها شده باشند.

عمل جراحی لابیاپلاستی در کلینیک انجام می شود این جراحی زیبایی بسته به میزان بزرگی و عدم تقارن لابیا ها بین یک تا دو ساعت طول میکشد.

فردی که میخواهد تحت این جراحی قرار بگیرد باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  •    حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.
  •    از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد.
  •    دیدگاه مثبتی در مورد جراحی لابیاپلاستی داشته باشد.
  •    از روند جراحی لابیاپلاستی و نتایج به دست آمده از این جراحی آگاهی داشته باشد.

بهترین راه برای تعیین این که آیا شما کاندید خوبی برای جراحی لابیاپلاستی هستید یا خیر این است که برای مشاوره حضور اقدام کنید تا سوالات و نگرانی های خود را با پزشک متخصص زنان در میان بگذارید. همچنین این مشاوره قبل از جراحی لابیاپلاستی فرصتی است تا پزشک متخصص تاریخچه سلامتی شما را بررسی کرده و اطمینان یابد که این جراحی برای شما ایمن و مناسب خواهد بود.

چه کسانی کاندید مناسبی نیستند؟

موارد منع جراحی برای بیماران سیگاری است زیرا اعتیاد به سیگار ممکن است منجر به زخم و عفونت پس از جراحی شود. زنانی که انتظارات غیر واقع بینانه از جراحی لابیاپلاستی دارند و کسانی که از اختلال بدشکلی بدن (BDD) رنج می برند نیز کاندیدای ایده آل برای لابیاپلاستی نیستند.

آیا جراحی لابیاپلاستی باعث بهبود رابطه جنسی شما خواهد شد؟

آیا از تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی خبر دارید؟ مانند اغلب افراد، صمیمیت احتمالا نقش مهمی در زندگی و رابطه زناشویی شما ایفا می کند. بنابراین، زمانی که نسبت به بدن خود احساس خوبی نداشته و اعتماد به نفس ندارید یا زمانی که رابطه جنسی برای شما دردناک است، صمیمیت شما با همسرتان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

یکی از رایج ‌ترین مسائلی که زنان را از لذت فعالیت جنسی و حتی پوشیدن سبک‌های خاص لباس زیر باز می‌دارد، ناراضی بودن از ظاهر لابیا است. چه لابیای بزرگ داشته باشید و چه لابیای واژن شما به دلیل بارداری، زایمان، ضربه یا پیری آسیب دیده باشد، جراحی لابیاپلاستی یک راه حل مناسب برای شماست.

خطرات بعد از جراحی لابیاپلاستی

آیا انجام لابیاپلاستی عوارض شدید و خطرناک دارد؟ تکنیک های زیادی در روند عمل جراحی لابیاپلاستی استفاده می شود. استفاده از این تکنیک ها با توجه به نیاز بیمار متفاوت خواهد بود. این تکنیک ها شامل برداشتن لبه یا اپیتلیزه کردن است. تمام عمل ها با خطرات و عوارضی همراه هستند و لازم است این عوارض توسط جراح به حداقل برسد.

خطر اصلی خونریزی و عفونت و زخم محل عمل می باشد که اگر این کار توسط جراح لابیاپلاستی ماهر و با تجربه انجام شود خطرات به حداقل خواهد رسید.

لابیاپلاستی برای چه کسانی توصیه می شود؟

راه های ارتباطی:

دکتر لیلا جعفری

دکتر لیلا جعفری

متخصص زنان و جراح زیبایی زنان جزو نفرات برتر بورد کشور دارای چندین مقاله معتبر خارجی و ایرانی

ارسال دیدگاه


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.